søndag 8. juni 2008

Ukens anbefaling - uke 23: B5 Universe

Nylig ble jeg ferdig med å se Babylon 5. Det inkluderer TV-serien sesong 1-5 samt piloten The Gathering, Crusade, og filmene Thirdspace, In the beginning, Legend of the Rangers, River of Souls, og A Call to arms.

Det vil si, jeg trodde jeg hadde sett alt. Når jeg skulle skrive denne anbefalingen fant jeg ut at det faktisk er laget mer B5 enn jeg visste om! Derfor ble dette anbefalingen for uke 23 i stedet for uke 22 :)

Jeg har vært blodfan siden serien først ble vist på TV2 i 1995, og det har vært fantastisk å gå igjennom alt enda en gang. Særlig sesong 2, 3 og 4 er suverene! Jeg har grått mang en skvett på toget mens jeg så disse episodene.

Det er selvfølgelig noen episoder man helst skulle sett låst inn i et mørkt kott innerst i en mørk kjeller. Og det er tilfeller av "skuespill" som nærmer seg Kenneth Branaghs verste øyeblikk. Men alt tilgis når høydepunktene kommer så tett. Londo, G'kar, Sheridan, Delenn og Morden, gjensynet er en fryd!

Anbefales!


Ingen kommentarer: