søndag 30. november 2008

Ukens anbefaling - uke 48: Don Rosa

Det er en tegner/forfatter som forbindes med Donald Duck over alle andre: Carl Barks. Selv er jeg så heldig at jeg har sikret meg ett eksemplar av det 30 bind tunge Carl Barks samlede verker (som forøvrig utvides med 3 ekstra bind for sikkerhets skyld).

Don Rosa regnes som arvtakeren til Barks. Om det er fortjent eller ikke skal ikke jeg si noe om her, men mannen lager noen fantastisk morsomme og spennende Donald/onkel Skrue-historier. Jeg har tidligere anbefalt Rosas onkel Skrue-opphavshistorier her, men denne gangen anbefaler jeg Hall of Fame-bøkene.

Hall of Fame er en samling av noen av de beste historiene, på norsk, så her kan alle hjerter glede seg!

Bøkene kan bestilles her, ellers så finner du dem fort hos en bokhandler også.
---

Ingen kommentarer: