onsdag 24. oktober 2007

Wired skriver om bil

Wired, som også gis ut månedlig i trykt versjon, har mange gode artikler. og mye av det ligger tilgjengelig på nettet. Her er to forskjellige historier som handler om det samme, fart.

Den første (og eldste) artikkelen handler om el-biler, men ikke små og trege el-biler. Disse er bygd for fart og spenning. Det er utrolig morsomt å lese om potensialet som ligger i el-motorer, så sant du ikke trenger å kjøre så langt :D

Jeg leste den først i bladet (mars 1999), og da jeg senere (i 2004 tror jeg) fant den på nettet ble jeg like imponert og inspirert. Ta en titt: Suck Amps!

Artikkel nummer to handler om fartsrekorden fra østkysten av USA til vestkysten. I 1983 satt David Diem og Doug Turner ny rekord på 32 timer og 7 minutter. Alex Roy, kjent fra Gumball 3000, har et mål i livet: å slå denne rekorden.

Mannen alle forutsetninger for å lykkes. Han har mye penger og fritid. En farlig kombinasjon når man heller ikke har respekt for andres og egen helse... Jeg må innrømme at når jeg leste denne artikkelen så ristet jeg på hodet flere ganger. Snakker om idiot i trafikken! Men man kan ikke annet enn å anerkjenne at det er litt kult også - jeg gremmes :P

Så ikke få noen ideer, det er ikke verdt det! The Pedal-to-the-Metal, Totally Illegal, Cross-Country Sprint for Glory

Ingen kommentarer: