søndag 11. mai 2008

Ukens anbefaling - uke 19: Knights of the Old Republic

På tide med en ny spillanbefaling. Grunnen til at jeg kommer
trekkende med et spill fra 2003 er ganske enkelt at jeg nylig har sett Star Wars 1,2 og 3 på nytt. En ting er i hvert fall bra med disse filmene - det er flust av jedier :) (Ikke det at disse filmene er dårlige; nummer 1 er :P, mens 2 og 3 faktisk ikke er så ille :)

I Knights of the Old Republic er det masse jedier, men det beste med dette spillet er at man kan være ond. Og da snakker jeg skikkelig ond, skikkelig mørke-sida-av-krafta gjennomført ond!

Første gangen jeg spilte gjennom det var jeg snill, det var helt ok. Historien var fengende og spillmekanikken interessant.

Andre gangen jeg spilte gjennom det var jeg slem, veldig slem, og det var som et helt nytt spill :)
Der jeg før prøvde å være grei og snill mot alle og passe på dem, kunne jeg nå drite i dem. Det førte til en mye mer intens spillopplevelse, en opplevelse som faktisk står som en av de beste jeg noensinne har hatt, og det sier litt. Og ja, jeg satt faktisk med dårlig samvittighet en del ganger på grunn av alt det umoralske jeg gjorde...

Det skal være mulig å få tak i spillet (til Xbox og PC) for en ganske rimelig penge dersom du er villig til å leite litt rundt. Det finnes også en II'er som også er noen år gammelt og er mye likt det første spillet. (For tegneserien som er basert på kotor, sjekk her.)

Anbefales for alle jedi/sith wannabes!

Ingen kommentarer: