onsdag 19. mars 2008

Ukens anbefaling - uke 12: Fables

Snøhvit, Askepott, den store stygge ulven, Pinocchio, Skjønnheten og Udyret og en god del andre eventyrfigurer bor i New York. Og det har de gjort noen hundre år.

Jeg må innrømme at jeg har sett denne serien på Outland i ganske lang tid, men ikke giddet å plukke den opp. Hvorfor? Jeg syntes premisset hørtes for søkt ut...

Men hva har skjedd? Her er jo faktisk Fables blitt ukens anbefaling. Vel, jeg legger skylda på samfunnet (selvfølgelig). Nærmere bestemt det kommunale bibliotek :)

Det viser seg nemlig at mitt lokale bibliotek har hele serien, i hvert fall fram til Sons of the Empire, og jeg er hekta!

Her får du gode doser med krig, kjærlighet, politikk, spionering, revolusjon, drap og ulver. Det er morsomt, rørende og faktisk veldig bra. Historiene holder stort sett et høyt nivå, mens tegningene varierer litt - fra småræva til genialt.

Rekkefølgen er som følger: Legends in exile, Animal Farm, Storybook Love, March of the Wooden Soldiers, The Mean Seasons, Homelands, Arabian Nights (and Days), Wolves, Sons of Empire, The Good Prince.

Alle til og med Sons of Empire anbefales, det er så langt jeg har lest :)

Fables

Ingen kommentarer: