søndag 20. januar 2008

Ukens anbefaling, uke 2 og 3 :P

Tempus fugit etc...

Må kjøre på med en dobbel anbefaling for å kvele min dårlige samvittighet :P

Først en "liten" (boksen veier 10 kg!!!) perle: Komplette Tommy og tigeren (Calvin & Hobbes). Finnes så vidt jeg vet ikke på norsk. Jeg hadde ikke lest noen av stripene på engelsk før jeg kjøpte denne :)

Morsomt gjensyn med mange gamle höjdare!



Anbefaling nummer to er for første gang et spill: EVE Online. Jeg spilte det inntil nylig da tiden ikke lenger strakk til. Dette er et av de største spillene på internett for tiden, de satt nylig rekord med drøye 40 000 spillere pålogget samtidig - på samme server... (det er forøvrig bare en server).


EVE er et mmorpg uten alver og orker, her er det romskip og lasere og raketter og alskens andre godsaker :) Og noe av det beste med spillet er at du blir bedre også når du ikke er pålogget. Man setter nemlig i gang treningsprogram som går uavhengig om du er online eller ikke. Så selv småbarnsforeldre med jobb og sambo har lik progresjon som kidsa!


Karrieremulighetene spenner fra f.eks asteroide "gruvedrift", pirat, kapitalist, produsent (av skip og utstyr) til leiesoldat og vanlig soldat. PvP er en viktig del av spillet og du er aldri 100% sikker noe sted.


Spillet har nylig fått en grafisk oppussing og blir stadig utvidet og gjort bedre. Koster i underkant av en hundrelapp i måneden, 14 dagers gratis prøve finner du her.


Anbefales og anbefales!

Ingen kommentarer: