tirsdag 14. desember 2010

Ny maskinvare

Som nevnt er jeg på utkikk etter ny datamaskin, den gamle nærmer seg 7 år og sannsynligheten for havari blir ikke mindre.

Jeg har sett på ny stasjonær, men har vel kommet til at denne gangen er det bærbar som gjelder. Kravene er som følger:
  • i3 eller i5-prosessor
  • USB 3.0 (Superspeed)
  • HDMI
  • 4 Gb RAM
  • 13,3" til 15,6" skjerm
  • Dedikert grafikkkort med minimum nok kraft til GTA:SA
  • Minst 320 Gb HDD
  • Pris ca 5000-9000 et sted.

Prioritert er kraft og faktisk bærbarhet, derfor ser jeg mest på 13,3" og 14". Egentlig vurderer jeg 15,6" skjerm som for stort, men man får mer for pengene i denne størrelsen...

Mulige kandidater ASUS U36Jc, HP Envy 14-1090 (altfor dyr), og Dell XPS15. (Jeg kommer ikke nødvendigvis til å handle hos Komplett...)

Er det noen som har noen gode forslag?
---

Ingen kommentarer: