fredag 30. mai 2008

James Jean - process recess

Jeg oppdaget James Jean via Fables (anbefalt her), det er nemlig han som har laget de fleste av de nydelige forsidene. Det er noe eget med stilen hans. Myke linjer, skarpe detaljer, fantastiske farger. Jeg er jo en tegneserieentusiast og her får man tegneserieestetikk og kunst i skjønn forening :D

Så satt jeg og sørfa på bilder her om dagen og kom plutselig på å søke på fables. Her om dagen hadde jeg plutselig litt tid til overs og søkte opp på wikipedia, og via den fant jeg diverse hjemmesider/blogger.

Jeg må innrømme at jeg sikler på bøkene hans: process recess vol 1 og 2, for ikke å snakke om noen av trykkene han har til salgs. Pent innrammet har de helt klart en plass på veggen min! :)

Blogg med nettbutikk finner du her.

Ingen kommentarer: